ingilizce 3 kelime

14 10 2007

sc071.jpgsinan cemgil ve iki arkadaşı, bir dersten sınava girer. sınavda bazı türk öğretim görevlileriyle birlikte bir de amerikalı öğretim görevlisi vardır.

amerikalı öğretim görevlisi, ilk öğrenciye soruyu sorar. öğrenci yanıt veremez. ikinciye sorar. ikinci öğrenci, ”ben ingilizce bilmiyorum. sinan’a sorun” diyerek karşılık verir.

amerikalı öğretim görevlisi, ”yıllardan beri odtü’de ingilizce eğitim görüyorsunuz. nasıl ingilizce bilmezsiniz?” diye şaşkıinlıkla sorar.

yanıt, dört-beş dil bilen ve bir filolog sayılan sinan’dan gelir: ”biz, odtü’de ingilizce üç kelime öğrendik: yankee go home.”

İşlemler

Information

2 responses

30 11 2007
dersimli

sinan cemgil: yankee go home.
türkçesi amerikalı dön evine demek. lâfı gediğine oturtmuş.

simurg’un notu: türkçe karşılık olarak “amerikalı it, evine git” kullanılırdı.”

19 04 2008
turhan feyizoğlu

sınan cemgil’in amerikalı öğretmene verdiği bu yanıt ve olayın anlatımı ilk kez turhan feyizoğlu’nun “sinan/ nurhak dağlarından sonsuzluğa” adlı kitabında yayımlanmıştır.
bilgilerinize.

turhan feyizoğlu

simurg’un notu:

sayın feyizoğlu’nun ilgi kitabında yer alan metin şöyledir:

“odtü’de bir dersin sınavında, 1960’lı yıllarda, abd’li bir öğretim görevlisi, “yıllardan beri odtü’de ingilizce eğitim görüyorsunuz. nasıl İngilizce bilmezsiniz?” diye sorduğunda, tip yöneticilerinden adnan cemgil’in oğlu, odtü mimarlık fakültesi öğrencisi sinan cemgil, “biz, odtü’de ingilizce üç kelime öğrendik: “yankee go home” diye karşılık vermişti.”

Bir Cevap Yazın

